• logo
  • osnovna stranica
  • Високи судски и тужилачки савјет Босне и Херцеговине

    Иди на садржај
    BosanskiHrvatskiSrpskiСрпскиEnglish

    Резултати активности „Унутрашња реорганизација пословних процеса у судовима“ у оквиру Пројекта ИЦЕА представљени на радионици и округлом столу у Сарајеву

    04.12.2019.

    (Сарајево, 4. децембар 2019. године) – Дводневна радионица и округли сто на тему „Унутрашња реорганизација пословних процеса у судовима“ завршени су данас у Сарајеву у организацији Високог судског и тужилачког вијећа Босне и Херцеговине (ВСТВ БиХ) и Амбасаде Краљевине Шведске у БиХ. Предметне активности се реализују у оквиру Пројекта унапређења ефикасности судова и одговорности судија и тужилаца у БиХ – друга фаза (Пројект ИЦЕА) којег финансира Влада Шведске.

    Повод за одржавање ових догађаја је представљање резултата активности на реорганизацији пословања судова које су се имплементирале у сарадњи са Судском администрацијом Шведске, окружним судовима у Варбергу, Малмö-у и Yстад-у и пилот судовима у БиХ, Основним судом у Бијељини и Опћинском суду у Тузли као и Окружном привредном суду у Приједору, Окружном привредном суду у Требињу, Основном суду у Приједору, Основном суду у Требињу, Опћински суд у Бихаћу и Опћинском суду у Мостару.

    У оквиру Пројекта ИЦЕА по први пут је прије три године успостављена сарадња судова у БиХ са Судском администрацијом Шведске у погледу унутрашње реорганизације пословних процеса и људских ресурса у судовима како би се постигли оптимални услови за брже и квалитетније обављање задатака и радних процеса у судовима.

    У првој фази повећана је ефикасност у поступању по предметима у пилот судовима, Опћинском суду у Тузли и Основном суду у Бијељини. Унапријеђено је поступање прије свега судијских приправника-волонтера с циљем њиховог стручног усавршавања кроз структуирану сарадњу са судијама. Захваљујући добрим пословним резултатима судова у Тузли и Бијељини, у другој фази, сарадња је проширена и на остале, горе наведене, пилот судове у БиХ.
     
    Унутрашња реорганизација пословних процеса у судовима допринијела је краћем трајању поступака, смањењу броја неријешених предмета, смањењу трошкова суда кроз рационалније кориштење људских ресурса, те истовремено већој мотивацији свих запослених у судовима на начин да се судијама омогућило више времена за квалитетну припрему и поступање по предметима на начин да се ослободе административних послова, а административном/несудском особљу се дала већа одговорност у раду.

    Унапријеђена је методологија рада и унутрашња организација судова, сагледане су могућности прерасподјеле задатака те ојачана улога приправника у судовима као будућег стручног кадра у смислу унапређења квалитете њихове едукације и јачања комуникације/сарадње са судијама, док с друге стране судије су растерећене одређених административних послова како би се судије могле посветити квалитети израде судских одлука. Ефикасно управљање људским ресурсима, као и самим судским поступком је један од услова за повећање ефикасности правосудног система у служби грађана.

    Посебан фокус је био на успостављању сарадње са надлежним министарствима правде с циљем усвајања законодавних измјена, измјена постојећих описа послова и увођења нових категорија особља у судовима како би се повећала њихова одговорност, самосталност и продуктивност у раду.

    Излагачи на радионици и округлом столу били су Недим Буквић, програм менаџер Амбасаде Краљевине Шведске у БиХ, Селим Карамехић, члан ВСТВ-а БиХ, Ана Билић Андријанић, представник ВСТВ-а БиХ и руководитељ Пројекта ИЦЕА и Матс Сјостен, предсједник Окружног суда у Варбергу, док су учешће узели представници правосудних институција Шведске и ВСТВ-а БиХ, министри правде државног, ентитетског и кантоналног нивоа БиХ као и предсједници судова, судије, приправници и административно особље у судовима.

    На дводневној радионици и округлом столу усвојени су и сљедећи закључци:

    1. Увођење нових радних метода је у већини циљних судова довело до повећања продуктивности, ефикасности и мотивације за рад међу особљем.
    2. Скраћивање дужине трајања предмета и смањење броја неријешених предмета, те побољшање квалитете се објашњава чињеницом да је цјелокупно судско особље адекватније ангажирано у суду.
    3. Кључни чимбеник успјешности имплементације су посвећеност руководства и повјерење у рад приправника/волонтера и судских асистената.
    4. Потребно је увести систематичан и хармонизован приступ едукацији несудског особља.
    5. Увести систем градације радних задатака, те успоставити једнообразан начин поступања и примјене листе делегираних задатака и цхецк листе.
    • Потребно је да комуникација с министарствима правде везано за пројектне активности  буде у координацији с ВСТВ-ом БиХ, користећи позитивна искуства и резултате свих судова.
    • Инсистирати на рационализацији издвајања средстава из буџета у складу с новим методама рада.
    • Иницирати измјене законодавног оквира у сврху увођења нове категорије упосленика и измјене описа послова већ постојећих категорија.

    За више информација молимо да се обратите Кабинету Предсједништва на телефон 033 707 570.

    - КРАЈ -

    Приказана вијест је на:
    Вијест доступна још на:
    8577 ПРЕГЛЕДА
    Копирано
    Повратак на врх

    Резултати активности „Унутрашња реорганизација пословних процеса у судовима“ у оквиру Пројекта ИЦЕА представљени на радионици и округлом столу у Сарајеву

    04.12.2019.

    (Сарајево, 4. децембар 2019. године) – Дводневна радионица и округли сто на тему „Унутрашња реорганизација пословних процеса у судовима“ завршени су данас у Сарајеву у организацији Високог судског и тужилачког вијећа Босне и Херцеговине (ВСТВ БиХ) и Амбасаде Краљевине Шведске у БиХ. Предметне активности се реализују у оквиру Пројекта унапређења ефикасности судова и одговорности судија и тужилаца у БиХ – друга фаза (Пројект ИЦЕА) којег финансира Влада Шведске.

    Повод за одржавање ових догађаја је представљање резултата активности на реорганизацији пословања судова које су се имплементирале у сарадњи са Судском администрацијом Шведске, окружним судовима у Варбергу, Малмö-у и Yстад-у и пилот судовима у БиХ, Основним судом у Бијељини и Опћинском суду у Тузли као и Окружном привредном суду у Приједору, Окружном привредном суду у Требињу, Основном суду у Приједору, Основном суду у Требињу, Опћински суд у Бихаћу и Опћинском суду у Мостару.

    У оквиру Пројекта ИЦЕА по први пут је прије три године успостављена сарадња судова у БиХ са Судском администрацијом Шведске у погледу унутрашње реорганизације пословних процеса и људских ресурса у судовима како би се постигли оптимални услови за брже и квалитетније обављање задатака и радних процеса у судовима.

    У првој фази повећана је ефикасност у поступању по предметима у пилот судовима, Опћинском суду у Тузли и Основном суду у Бијељини. Унапријеђено је поступање прије свега судијских приправника-волонтера с циљем њиховог стручног усавршавања кроз структуирану сарадњу са судијама. Захваљујући добрим пословним резултатима судова у Тузли и Бијељини, у другој фази, сарадња је проширена и на остале, горе наведене, пилот судове у БиХ.
     
    Унутрашња реорганизација пословних процеса у судовима допринијела је краћем трајању поступака, смањењу броја неријешених предмета, смањењу трошкова суда кроз рационалније кориштење људских ресурса, те истовремено већој мотивацији свих запослених у судовима на начин да се судијама омогућило више времена за квалитетну припрему и поступање по предметима на начин да се ослободе административних послова, а административном/несудском особљу се дала већа одговорност у раду.

    Унапријеђена је методологија рада и унутрашња организација судова, сагледане су могућности прерасподјеле задатака те ојачана улога приправника у судовима као будућег стручног кадра у смислу унапређења квалитете њихове едукације и јачања комуникације/сарадње са судијама, док с друге стране судије су растерећене одређених административних послова како би се судије могле посветити квалитети израде судских одлука. Ефикасно управљање људским ресурсима, као и самим судским поступком је један од услова за повећање ефикасности правосудног система у служби грађана.

    Посебан фокус је био на успостављању сарадње са надлежним министарствима правде с циљем усвајања законодавних измјена, измјена постојећих описа послова и увођења нових категорија особља у судовима како би се повећала њихова одговорност, самосталност и продуктивност у раду.

    Излагачи на радионици и округлом столу били су Недим Буквић, програм менаџер Амбасаде Краљевине Шведске у БиХ, Селим Карамехић, члан ВСТВ-а БиХ, Ана Билић Андријанић, представник ВСТВ-а БиХ и руководитељ Пројекта ИЦЕА и Матс Сјостен, предсједник Окружног суда у Варбергу, док су учешће узели представници правосудних институција Шведске и ВСТВ-а БиХ, министри правде државног, ентитетског и кантоналног нивоа БиХ као и предсједници судова, судије, приправници и административно особље у судовима.

    На дводневној радионици и округлом столу усвојени су и сљедећи закључци:

    1. Увођење нових радних метода је у већини циљних судова довело до повећања продуктивности, ефикасности и мотивације за рад међу особљем.
    2. Скраћивање дужине трајања предмета и смањење броја неријешених предмета, те побољшање квалитете се објашњава чињеницом да је цјелокупно судско особље адекватније ангажирано у суду.
    3. Кључни чимбеник успјешности имплементације су посвећеност руководства и повјерење у рад приправника/волонтера и судских асистената.
    4. Потребно је увести систематичан и хармонизован приступ едукацији несудског особља.
    5. Увести систем градације радних задатака, те успоставити једнообразан начин поступања и примјене листе делегираних задатака и цхецк листе.
    • Потребно је да комуникација с министарствима правде везано за пројектне активности  буде у координацији с ВСТВ-ом БиХ, користећи позитивна искуства и резултате свих судова.
    • Инсистирати на рационализацији издвајања средстава из буџета у складу с новим методама рада.
    • Иницирати измјене законодавног оквира у сврху увођења нове категорије упосленика и измјене описа послова већ постојећих категорија.

    За више информација молимо да се обратите Кабинету Предсједништва на телефон 033 707 570.

    - КРАЈ -