Strateški plan i program rada Općinskog suda u Kiseljaku 2022-2024
Općinski Sud u Kiseljaku
Broj:
Mjesto:Kiseljak, 31.01.2022. godine
Strateški plan rada
2022 - 2024
Godišnji program rada
za 2022. godinu
Općinskog suda u
Kiseljaku
|
|
31.01.2022.
godine
SADRŽAJ
1) Opis nadležnosti suda, s vizijom i izjavom o misiji. Mandat,
misija i vizija
2) Sažetak analize strateškog
okvira
3) Pregled strateških / trogodišnjih ciljeva za period strateškog planiranja
4) Sažetak prioriteta za
plansku godinu, kao i procjene mogućih problema i rizika u realizaciji
4) Analiza unutarnjeg i
vanjskog okruženja u kojem radi sud
B. Pregled ciljeva i
godišnjih aktivnosti po strateškim i trogodišnjim ciljevima
C. Godišnji plan rješavanja sudskih predmeta
A. Uvod
(Unijeti svrhu i cilj strateškog planiranja i izrada
godišnjeg programa rada. Tekst ne bi trebao da prelazi više od jedne i pol
stranice. Osnov u preambuli navesti odredbe Zakona o sudovima i Pravilnika o
unutrašnjem sudskom poslovanju. Možete ukratko navesti historijat suda)
Strateško planiranje
je proces koji pomaže predsjednicima sudova da planiraju svoje buduće
aktivnosti da utvrdi prioritete u radu i efikasno raspoređuje resurse po
definisanim prioritetima (ljudske, finasijske i tehničke i dr.), te da prati
napredak u odnosu na utvrđene strateške ciljeve i prioritete. Bitna uloga
strateškog planiranje je i dosljedna primjena i provedba mandata i nadležnosti
suda a koje su propisane Zakonom i drugim relevantnim propisima.
Strateškim planiranjem želi se postići da
sud u najvećoj mjeri bude orjentiran na zadovoljavanju potreba građana, te
unaprijedi efikasnost i produktivnost rada suda kroz ispunjenje mandata i
misije suda.
Jačanje kapaciteta svih uposlenika u procesima strateškog razmišljanja i unaprijeđenju
transparentnosti i komunikacije svih uposlenika u sudu.
·
Visoko
sudsko i Tužilačko vijeće je dana 12.05.2020. godine dodnijelo Uputstvo za
strateško planiranje i izvještavanje u sudovima u Bosni i Hercegovini. ( Uputstvo)
·
Sukladno
navedenom Uputstvu Općinski sud u Kiseljaku donosi Godišnji preogram rada za
period 2022-2024. godine.
·
Program
rada sadrži redovne aktivnosti suda i aktivnosti na godišnjem nivou, koje će se
poduzimati kako bi se implementirali strateški ciljevi iz usvojenih strateških
dokumenata.
·
Svrha
strateškog planiranja je zadovoljavanje potreba građana te izgradnja
partnerstva između sudova i drugih relevantnih institucija.
·
Za
realiazicju provedbe preograma važno je sudjelovanje svih uposlenika suda te
konsultacije sa vanjskim akterima koji su dio strateškog plana.
Općinski sud u Kiseljaku će u najvećoj
mjeri koristiti najbolju kombinaciju unutarnjih resursa ( ljudske, finasijske,
organizacijske i dr.) i vanjskih kroz projekte u cilju uspješne realizacije
postavljenih ciljeva
1)
Opis nadležnosti suda, s vizijom i izjavom o misiji. Mandat, misija i
vizija
MANDAT:
Općinski sud u Kiseljaku
shodno zakonu o sudovima u Federaciji Bosne i Hercegovine
("Sl. novine FBiH", br. 38/2005, 22/2006, 63/2010, 72/2010, 7/2013 i
52/2014, u članu 22,stav 7. tačka 1.) sa sjedištem u Kiseljaku ima mandat
sukladno članku 27. zakona o sudovima u F BiH da postupa u kaznenim, građanskim,
vanparničnim, izvršnim i prekršajnim predmetima, da obavlja zemljišno-knjižne
poslove sukladno Zakonu, da pruža pravnu pomoć sudovima u Bosni i Hercegovini, da
obavlja poslove međunarodne pravne pomoći, ako zakonom nije propisano da neke
od tih poslova obavlja Kantonalni sud i da obavlja druge poslove propisane
zakonom.
MISIJA:
Misija Općinskog suda u Kiseljaku je
dosljedno sprovođenje principa ustavnosti i zakonitosti, neovisnosti i
transparentnosti u postupanju u svim sudskim postupcima u cilju osiguranja
pravne sigurnosti i jednakosti građana pred zakonom.
VIZIJA:
Vizija Općinskog suda u Kiseljaku
je: suvremen i moderan naćin rada suda, povjerenje javnosti i građana u rad
suda, profesionalno osoblje, transparentan efikasan I brz postupak, uz dobru
organizaciju i funkcionisanje svih segmenata.
Općinski sud u Kiseljaku biti će proaktivni
učesnik u svim Projektima koji će doprinijeti unapređenju rada suda.
(Tekst
ne bi trebao da prelazi više od jedne stranice)
2) Sažetak analize strateškog okvira
(Analiza strateškog okvira u
oblasti pravosuđa podrazumijeva pregled ključnih strateških dokumenata u Bosni
i Hercegovini, međunarodnih ugovora, zakonskih propisa i drugih analiza
strateškog okvira u oblasti pravosuđa, te ne bi trebala biti duža od dvije
stranice.)
-
1. Strategija
reforme sektora pravde u Bosni i Hercegovini
Opći cilj je stvoriti
zajednički reformski okvir za sektor pravde koji sadrži usaglašene prioritete
razvoja sektora i realne reformske aktivnosti.
2 Strategija za provedbu Kovnecije Vijeća Europe o
prevenciji i borbi protiv nasilja nad ženama i nasilja u obitelji.
Unaprijeđenje putem posebnih
obuka i stručnog usavršavanja nosilaca pravosudnih funkcija, u cilju postizanja
nulte tolerancije na ovaj oblik nasilja i težeg kažnjavanja nasilnika.
Promicati punu ravnopravnost žena i muškaraca radi
suzbijanja nasilja nad ženama i nasilja u obitelji.
3 Strategija borbe protiv maloljetničke delinkvencije.
Osigurati
da u radu sa maloljetnicima koji su prekršili zakon, u svakoj fazi - od dolaska
u sukob sa zakonom, u pripremnom postupku, u toku suđenja i nakon presude,
postoje mogućnosti primjene alternativnih modela rada u zajednici, usmjerenih
na rehabilitaciju i reintegraciju maloljetnika.
3) Pregled
strateških i trogodišnjih ciljeva za period strateškog
planiranja
Strateški
ciljevi Općinskog suda u Kiseljaku:
Strateški cilj
1: Unaprjeđenje kvaliteta
Trogodišnji
cilj 1.1 Smanjenjem broja
ukinutih odluka
Trogodišnji
cilj 1.2. Ujednačavanje
sudske prakse
Trogodišnji
cilj 1.3. Redovna edukacija
sudskog osoblja
Strateški cilj
2. Povećanje
učinkovitosi i transparentnosti
Trogodišnji
cilj 2.1 Smanjenje broja
komunalni pedmeta
Trogodišnji
cilj 2.2 Edukacija nesudskog
osoblja
Trogodišnji
cilj 2.3 Povećanje broja
objava na WEB stranici
Strateški
cilj 3. Unaprjeđenje
uslova za saslušanje djece i maloljetnika u kontaktu sa zakonom i saslušanje
žena žrtava nasilja
Trogodišnji cilj 3.1. Unapređenje prostornih kapaciteta
Trogodišnji
cilj 3.2. Isticanje
edukativno-promotivnog materijala unutar institucije
4) Sažetak prioriteta za plansku
godinu, kao i procjene mogućih problema i rizika u realizaciji
(Sažetak prioriteta za plansku godinu,
kao i procjene mogućih problema i rizika u realizaciji; napomena: najviše jedna
stranica po strateškom cilju. Cilj godišnjeg programa rada jeste prikazati
ključne prioritete po strateškim i trogodišnjim ciljevima koje sudovi planiraju
realizirati u planskoj godini, pri tome vodeći računa o potencijalnim
preprekama za realizaciju u formi potencijalnih problema i rizika. Ukratko
navesti koji su prioriteti suda, s kim planirate surađivati, i šta želite
ostaviti svojim svakim strateškim ciljem. Tekstualno obrazložiti.)
1.
Za
plansku godinu i dalje je prioritet unapređenje kvaliteta rada suda kroz
povečanjem procenta kvaliteta sudskih odluka koje po se žalbama prosljeđuju se
drugostepenom sudu.
Kroz
Projekat unapređenja kvaliteta pravosuđa koristiti potpisane Smjernice te Memorandum
o suradnji sudova na podrućju Srednjobosanskog kantona.
Smjernicama
je trenutno obuhvaćena samo Građanska oblast a u tekučoj godini planira se
proširenje istih na kaznenu i ovršnu oblast.
Kroz
redovno održavanje sastanaka odjeljeja razmatrati drugostupanjske odluke te
poticati ujednačavanje sudske prakse
Redovno
pratiti ostvarenje mjesećne norme sudaca i realizaciju Plana rješavanja starih
predmeta te redovno obavještavati Predsjednicu suda o ostvarenoj normi i
realizaciji Plana rješavanja starih predmeta.
Kroz
potpisani Memorandum ostvariti jaču suradnju sa općinskim sudovima i
drugostepenim sudom na nivou SBK.
Potencijalni
rizik za realizaciju ovog cilja može biti izmjena stavova drugostepenog suda,
kao i stavova Vrhovnog suda u kojem slućaju redovno upoznavati sve suce
dostavom izmjenjenih stavova.
2.
U
cilju smanjenja broja nerješenih komunalnih predmeta redovno održavati sastanke
odjeljenja i pratiti realizaciju broja nerješenih komunalnih predmeta kao i
povečati suradnju sa komunalnim poduzećima kroz održavanje sastanaka.
Rizik
kod ostvarenja ovog cilja može biti potencijonalno povečanje priliva komunalnih
predmeta.
3.
Prioritet
za plansku godinu u pogledu edukacije je čvršća suradnja sa Centrom za
edukaciju sudaca, predlaganje aktuelnih tema za educiranje, učešće edukatora
ovog suda u predlaganju adekvatnih tema za educiranje sudaca.
Potencijalni rizik može biti nemogučnost
održavanja predviđenih edukacionih radionica zbog epidemiološke situacije kao i
veći broj zahtjeva za edukacijom nasuprot predviđenom broju učesnika.
U
planskoj godini intenzivirati obuku nesudskog osoblja naročito u pogledu
upravljanja radnim vremenom, poboljšanja odnosa u radnoj sredini te
unapređenja politike sigurnosti.
Radi povečanja transparentnosti rada
suda ojačati suradnju sa javnim medijima, unaprijediti transparentnost rada
suda kroz povečanje objava na WEB stranici te unaprijediti suradnju sa visoko
obrazovnim ustanovama.
Potencijalni rizik i problem može
biti nesuradnja medija sa sudom te paušalno i neprovjereno objavljivanje
podataka i vjesti.
4.
Prioritet za plansku godinu vezani
za unpređenje prostornih kapaciteta kod saslušanja djece i maloljetnika u
kontaktu sa zakonom je adekvatno opremanje prostorija tehničkom opremom, kod
saslušanja djece i maloljetnika uključiti psihologe i pedagoge, održavati
sastanke sa nadležnim Centrima za socijalno skrb.
Potencijalni rizik može biti
nedostatak finansijkih sredstava.
4) Analiza unutarnjeg i vanjskog okruženja u kojem radi sud
(SWOT
analiza ne bi trebala biti duža od dvije stranice. ispod tabele je potrebno
ukratko obrazložiti Snage/Slabosti/Prilike/Prijetnje)
„SWOT“ analiza jedna je od najpoznatijih i osnovnih
tehnika strateške analize. Riječ je o jednom od ključnih alata kod donošenja
strateških odluka. Ova analiza identificira i analizira četiri aspekta, a to
su: S Strengths (Snage), W Weaknesses (Slabosti), O
Opportunities (Prilike) i T Threats (Prijetnje). Promatranjem vlastitih
snaga i slabosti u kombinaciji s prilikama i prijetnjama iz okruženja dolazimo
do strateških saznanja kako bismo mogli poduzeti pravilne mjere i aktivnosti za
postizanje željenih i drugih ciljeva.
UNUTARNJI FAKTORI/ČIMBENICI |
SNAGE (STRENGTHS) |
SLABOSTI (WEAKNESSES) |
Educirani i iskusni sudci Adekvatno opremljene prostorije za rad svih uposlenika suda Dobri međuljudski odnosi unutar kolektiva |
Nedovoljna edukacija nesudskog osoblja Dužina trajanja izvršnih postupaka Nedovoljan broj edukativno promotivnog materijala u vezi
nasilja nad ženama i nasilja u obitelji Slaba informiranost građana u vezi nasilja nad ženama i
nasilja u obitelji Nepostojanje prostorije za saslušanje djece i maloljetnika Nedostupnost stranaka |
|
VANJSKI FAKTORI/ČIMBENICI |
PRILIKE (OPPORTUNITIES) |
PRIJETNJE (THREATS) |
ü
učešće u projektu unapređenja kvalitete pravosuđa Učešće u projektu UNCEF-a BiH |
ü eventualni nedostatak
finasijski sredstava radi nepredviđenih situacija Mogučnost upražnjenosti
sudačkih pozicija i nepopunjenost administrativnim osobljem |
Snage:
Educirani i iskusni sudci, adekvatno
opremljene prostorije za rad svih uposlenih i dobri međuljudski odnosi unutar
kolektiva predstavljaja osnovni unutarnji faktor za efikasan rad suda.
Slabosti:
Dužina trajanja postupaka, nedovoljna
edukacija nesudskoj osoblja, slaba informiranost građana u vezi nasilja nad
ženama i nasilja u obitelji kao i nedovoljan broj edukativno-promotivnog
materijala u toj oblasti. Nedovoljna opremljenost prostrorije za saslušanje djece
i maloljetnika.
Prilike:
Aktivno
učešće u projektima za unapređenje kvaliteta pravosuđa gdje posebno istićemo
Projekat unaprjeđenja pravosuđa i Projekat UNICEF-a BiH.
Prijetnje:
Sporost
i složenost postupaka javne nabave pri nabavi opreme.
Sporost
prilikom procedura za popunjavanje upražnjenih radnih mjesta.
B. Pregled ciljeva i godišnjih aktivnosti
po strateškim i trogodišnjim ciljevima
(Tabela sadrži naziv strateških
ciljeva, trogodišnjih ciljeva i aktivnosti za plansku godinu, sa rokom izvršenja
i nositeljem realizacije aktivnosti)
Strateški cilj 1 |
Unaprjeđenje kvaliteta rada |
||||
Trogodišnji cilj 1.1. |
Broj
potvrđenih odluka za 1 % na godišnjem
nivou |
||||
Pokazatelji za izlazne rezultate |
Očekivani
rezultati po godinama |
||||
2022 (n) |
2023 (n+1) |
2024 (n+2) |
|||
Kvalitet
odluka suda |
1 %+1% |
1 %+2 % |
1 %+3 % |
||
Redni
broj |
Naziv
aktivnosti za 2022. godinu |
Rok
izvršenja (po kvartalima u 2022. godini) |
Nositelj
(najmanji organizacijski dio) |
||
1. |
Održavanje
sastanaka odjeljenja najmanje jednom mjesećno. |
I-IV |
Predsjednici
sudskih odjeljenja |
||
2. |
Razmatranje
drugostupanjskih odluka i poticanje
ujednačavanja sudske prakse |
I-IV |
Predsjednici
sudskih odjeljenja, suci |
||
3. |
Inicirati
sastanke sa Kantonalnim sudom radi rješavanja spornih pravnih pitanja |
I-IV |
Predsjednica
suda |
||
4 |
Primjena
instituta sudskih nagodbi i instituta medijacije |
I-IV |
Predsjednici
sudskih odjeljenja, suci |
||
Strateški cilj 1 |
Unaprjeđenje kvaliteta rada |
||||
Trogodišnji cilj 1.2. |
Ujednačavanje sudske prakse |
||||
Pokazatelji za izlazne rezultate |
Očekivani
rezultati po godinama |
||||
2022 (n) |
2023 (n+1) |
2024 (n+2) |
|||
Broj sastanaka sa višestepenim sudom
s ciljem ujednačavanja sudske prakse |
2 |
2 |
2 |
||
Redni
broj |
Naziv
aktivnosti za 2022. godinu |
Rok
izvršenja (po kvartalima u 2022. godini) |
Nositelj
(najmanji organizacijski dio) |
||
1. |
Održavanje
sastanaka odjeljenja polugodišnje |
I-IV |
Predsjednici
sudskih odjeljenja |
||
2. |
Razmatranje
drugostupanjskih odluka i poticanje
ujednačavanja sudske prakse |
I-IV |
Predsjednici
sudskih odjeljenja, suci |
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
Strateški cilj 1 |
Unaprjeđenje kvaliteta rada |
||||
Trogodišnji cilj 1.3. |
Redovna edukacija sudskog
osoblja |
||||
Pokazatelji za izlazne rezultate |
Očekivani
rezultati po godinama |
||||
2022 (n) |
2023 (n+1) |
2024 (n+2) |
|||
Broj
edukacija sudskog osoblja |
3 |
3+1 |
3+1 |
||
Redni
broj |
Naziv
aktivnosti za 2022. godinu |
Rok
izvršenja (po kvartalima u 2022. godini) |
Nositelj
(najmanji organizacijski dio) |
||
1. |
Edukacija
sudskog osoblja |
I-IV |
Suci |
||
2. |
Održavanje
kolegijai identifikacija tema za seminare |
I-IV |
Suci |
||
3. |
Predlaganje
tema za edukacije |
I-IV |
Suci |
||
4. |
Osigurati
da sudije prisustvuju samo edukacijama srodnih oblasti u kojima postupaju |
I-IV |
Predsjednica
suda |
||
Strateški cilj 2 |
Povečanje učinkovitosti i transparentnosti |
||||
Trogodišnji cilj 2.1. |
Smanjenje
broja komunalnih predmeta |
||||
Pokazatelji za izlazne rezultate |
Očekivani
rezultati po godinama |
||||
2022 (n) |
2023 (n+1) |
2024 (n+2) |
|||
Smanjenje
broja komunalnih predmeta |
3000 |
2700 |
2500 |
||
|
|
|
|
||
Redni
broj |
Naziv
aktivnosti za 2022. godinu |
Rok
izvršenja (po kvartalima u 2022. godini) |
Nositelj
(najmanji organizacijski dio) |
||
1. |
Raspodjela
predmeta postupajućim sudcima/suradnicima |
I-IV |
Predsjednica
suda, IKT Službenik |
||
2. |
Godišnje
održavanje sastanaka ovršnog odjeljenja sa komunalnim poduzećima |
I-IV |
Predsjednica
suda, Predsjednik građanskog odjeljenja |
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
Strateški cilj 2 |
Povečanje učinkovitosti i transparentnosti |
||||
Trogodišnji cilj 2.2. |
Edukacija
nesudskog osoblja |
||||
Pokazatelji za izlazne rezultate |
Očekivani
rezultati po godinama |
||||
2022 (n) |
2023 (n+1) |
2024 (n+2) |
|||
Održane
edukacije nesudskog osoblja |
1+1 |
1+2 |
1+3 |
||
|
|
|
|
||
Redni
broj |
Naziv
aktivnosti za 2022. godinu |
Rok
izvršenja (po kvartalima u 2022. godini) |
Nositelj
(najmanji organizacijski dio) |
||
1. |
Održavanje
okruglih stolova na temu upravljanja vremenom |
I-IV |
Šef
odjela sudske pisarne |
||
2. |
IN-HOUSE
edukacija napredno korištenje CMS-a i MS WORD |
I-IV |
IKT
Službenik |
||
Strateški cilj 2 |
Povečanje učinkovitosti i transparentnosti |
||||
Trogodišnji cilj 2.3. |
Povečanje
broj objava na WEB stranici |
||||
Pokazatelji za izlazne rezultate |
Očekivani
rezultati po godinama |
||||
2022 (n) |
2023 (n+1) |
2024 (n+2) |
|||
Broj
objava na WEB stranici suda |
12+5 |
12+10 |
12+15 |
||
|
|
|
|
||
Redni
broj |
Naziv
aktivnosti za 2022. godinu |
Rok
izvršenja (po kvartalima u 2022. godini) |
Nositelj
(najmanji organizacijski dio) |
||
1. |
Objava
vjesti o aktivnostima suda |
I-IV |
Službenik
za odnose s javnošću |
||
2. |
Redovno
objavljivanje polugodišnjih tabelarnih izvještaja o radu suda |
I-IV |
Službenik
za odnose s javnošću |
||
3. |
Objave
saopštenja putem lokalnog WEB portala (artinfo) |
I-IV |
Službenik
za odnose s javnošću |
||
Strateški cilj 3 |
Unaprjeđenje uslova za saslušanje djece i maloljetnika
u kontaktu sa zakonom i za saslušanje žena žrtava nasilja |
||||
Trogodišnji cilj 3.1. |
Unaprjeđenje prostorni kapaciteta |
||||
Pokazatelji za izlazne rezultate |
Očekivani
rezultati po godinama |
||||
2022 (n) |
2023 (n+1) |
2024 (n+2) |
|||
Broj opremljena prostorija |
1 |
1 |
1 |
||
|
|
|
|
||
Redni
broj |
Naziv
aktivnosti za 2022. godinu |
Rok
izvršenja (po kvartalima u 2022. godini) |
Nositelj
(najmanji organizacijski dio) |
||
1. |
Učešće
u projektu UNICEF-a BiH |
I-IV |
Predsjednica
suda |
||
2. |
Planiranje
popunjavanja pozicije stručnog savjetnika za podršku ranjivim i
marginizovanim grupama u svim vrstama postupaka |
I-IV |
Predsjednica
suda |
||
|
|
|
|
||
Strateški cilj 3 |
Unaprjeđenje uslova za saslušanje djece i maloljetnika u
kontaktu sa zakonom i za saslušanje žena žrtava nasilja |
||||
Trogodišnji cilj 3.2. |
Isticanje edukativno-promotivnog materijala unutar
institucije |
||||
Pokazatelji za izlazne rezultate |
Očekivani
rezultati po godinama |
||||
2022 (n) |
2023 (n+1) |
2024 (n+2) |
|||
Broj
istaknutog materijala |
2 |
2+1 |
2+2 |
||
Broj
održanih sastanaka |
1 |
1 |
1 |
||
Redni
broj |
Naziv
aktivnosti za 2022. godinu |
Rok
izvršenja (po kvartalima u 2022. godini) |
Nositelj
(najmanji organizacijski dio) |
||
1. |
Istaći
na vidljivo mjesto edukativno-promotivni materijala |
I-IV |
Šef
odjela sudske pisarne |
||
2. |
Održavanje
sastanaka sa centrom za socijalnu skrb |
I-IV |
Sudci
za maloljetnike |
||
3. |
Konsultativni
sastanci sa psiholozima, pedagozima |
I-IV |
Sudci
za maloljetnike |
||
C. Godišnji plan rješavanja
sudskih predmeta
Plan rješavanja predmeta u sudovima
se izrađuje u skladu s važećim Uputstvom za izradu planova rješavanja predmeta
usvojenog od strane VSTV-a.
Realizacija Plana rješavanje starih predmeta pratiti
korz mesećne i kvartalne izvještaje.
Pri realizaciji plana prioritet se
daje starim predmetima.
D. Ostale informacije
(Podaci o broju i
strukturi radih mjesta, sredstva za izvršenje godišnjeg programa rada i druge
informacije koje smatrate da treba navesti. Sažeto i kratko kao što ste
navodili i prethodnim godišnjim programima rada)
Struktira zaposlenih:
1.
1 Predsjednik suda
2.
6 Redovnih sudaca
3.
1 Dodatni sudac
4.
2 Stručna suradnika
5.
5 Državnih službenika ( 1 pozicija
nepopunjena-postupak u toku)
6.
28 Namještenika
7.
2 Pripravnika
8.
3 Pripravnika-Volontera
Finansijska
sdredsta za rad suda predviđena su u proračunu SBK za 2022. god.