• logo
  • osnovna stranica
  • Općinski sud u Sarajevu

    Idi na sadržaj
    BosanskiHrvatskiSrpskiСрпскиEnglish
  • Rad suda
  • Organizacija suda
  • Unutrašnja organizacija i djelokrug rada

    UNUTRAŠNJA ORGANIZACIJA I DJELOKRUG RADA ORGANIZACIONIH JEDINICA

    Pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji Općinskog suda u Sarajevu (u daljem tekstu: Pravilnik) uređuje se:

    • unutrašnja organizacija i djelokrug rada organizacionih jedinica Općinskog suda u Sarajevu (u daljem tekstu: Sud);
    • sistematizacija radnih mjesta po organizacionim jedinicama, opis poslova svakog državnog službenika i namještenika i ovlaštenja i odgovornosti državnih službenika i namještenika u obavljanju poslova;
    • rukovođenje Sudom i organizacionim jedinicama, ovlaštenja u rukovođenju i odgovornost za obavljanje poslova;
    • kolegij Suda, radne grupe i druga radna tijela;
    • saradnja u vršenju poslova i zadataka;
    • programiranje i planovi rada;
    • radni odnosi i disciplinska odgovornost državnih službenika i namještenika;
    • ostvarivanje javnosti rada.

    Unutrašnjom organizacijom Suda osigurava se naročito:

    • efikasno i blagovremeno obavljanje poslova, racionalna organizacija rada i uspješno rukovođenje;
    • ostvarivanje pune saradnje sa drugim organima i institucijama;
    • grupisanje poslova prema njihovoj međusobnoj povezanosti i srodnosti, vrsti, obimu, 
    • stepenu složenosti, odgovornosti i drugim uslovima za njihovo vršenje i potpunije objedinjavanje zajedničkih i općih poslova radi njihovog racionalnog   obavljanja.

    Sud vrši sudsku vlast, samostalno i nezavisno, za područje općina: Stari Grad Sarajevo, Centar Sarajevo, Novo Sarajevo, Novi Grad Sarajevo, Ilijaš, Vogošća, Hadžići, Ilidža i Trnovo.

    Prema stvarnoj nadležnosti utvrđenoj zakonom Sud je nadležan:

    1. U krivičnim predmetima:

    1. da u prvom stepenu sudi:
      • za krivična djela za koja je zakonom propisana kao glavna kazna novčana kazna  ili kazna zatvora do 10 godina, ako posebnim zakonom nije određena nadležnost drugog suda;
      • za krivična djela za koja je posebnim zakonom određena nadležnost općinskog  suda;
      • za krivična djela za koja je Sud BiH prenio nadležnost na općinski sud;
    2. u svim krivičnim postupcima protiv maloljetnika;
    3. da postupa tokom istrage i nakon podizanja optužnice u skladu sa zakonom;
    4. da odlučuje o vanrednim pravnim lijekovima kad je to zakonom predviđeno;
    5. da odlučuje o brisanju osude i prestanku mjera sigurnosti i pravnih posljedica
    6. osude, na osnovu sudske odluke i
    7. da postupa po molbama za pomilovanje u skladu sa zakonom.

    2.  U građanskim predmetima da u prvom stepenu sudi:

    1. u svim građanskim sporovima i
    2. u vanparničnom postupku.

    3. U privrednim predmetima u prvom stepenu sudi:

    1. u sporovima koji se odnose na prava i obaveze po osnovu pravnog prometa roba, usluga, vrijednosnih  papira, vlasničkih i drugih stvarnih prava na  nekretninama, te na prava i obaveze proistekle iz vrijednosnih papira u kojima su obje stranke u postupku pravno lice ili fizičko lice koje, u svojstvu  samostalnog poduzetnika ili u drugom svojstvu, obavlja privrednu ili drugu registriranu djelatnost u  vidu osnovnog ili dopunskog zanimanja;
    2. u sporovima koji se odnose na brodove i na plovidbu na moru i unutrašnjim 
    3. vodama, te u sporovima  na koje se primjenjuje plovidbeno pravo, osim sporova o prijevozu putnika;
    4. u sporovima koji se odnose  na avione, te u sporovima na koje se primjenjuje 
    5. vazduhoplovno pravo, osim sporova o prijevozu putnika;
    6. u sporovima iz autorskog prava, srodnih prava i prava  industrijske svojine;
    7. u sporovima nastalim povodom djela za koja se tvrdi da predstavljaju nelojalnu  
    8. konkurenciju ili monopolistički sporazum;
    9. u postupku stečaja i likvidacije, u skladu sa zakonom, kao i u svim sporovima koji  nastanu u toku i povodom provođenja postupka stečaja i likvidacije

    4.  U  prekršajnim predmetima

    1. da u prvom stepenu sudi u svim prekršajnim predmetima;
    2. odlučuje o zahtjevima za ponavljanje prekršajnog postupka.

    5. U drugim predmetima:

    1. da vodi izvršni postupak, ako zakonom nije drugačije određeno;
    2. da određuje mjere osiguranja, ako zakonom nije drugačije određeno;
    3. da rješava u posebnim postupcima, ako zakonom nije drugačije    određeno;
    4. da obavlja zemljišnoknjižne poslove u skladu sa zakonom;
    5. da pruža pravnu pomoć sudovima u Bosni i Hercegovini;
    6. da vrši poslove međunarodne pravne pomoći, ako zakonom nije određeno da neke od tih poslova vrši kantonalni sud 
    7. da vrši poslove upisa u registre pravnih lica i
    8. da vrši druge poslove određene zakonom.

     

    Poslovi i zadaci iz nadležnosti Suda obavljaju se u osnovnim i unutrašnjim organizacionim jedinicama.

    Osnovne organizacione jedinice Suda su:

    1. Sudska odjeljenja  
    2. Kabinet predsjednika Suda
    3. Sektor sudske uprave
    4. Služba računovodstva
    5. Zemljišnoknjižno odjeljenje

    1. SUDSKA ODJELJENJA

    Radi ostvarivanja funkcije suđenja i odlučivanja o predmetima iz iste pravne oblasti, u Sudu se osnivaju sudska odjeljenja i to: 

    • Krivično  odjeljenje 
    • Parnično odjeljenje
    • Porodično odjeljenje
    • Privredno odjeljenje
    • Odjeljenje Registra za upis pravnih lica 
    • Vanparnično odjeljenje
    • Izvršno odjeljenje
    • Izvršno odjeljenje po vjerodostojnoj ispravi
    • Odjeljenje za sporove male vrijednosti
    • Prekršajno odjeljenje iz opće nadležnosti 
    • Prekršajno odjeljenje iz nadežnosti inspekcije

    Djelokrug rada sudskih odjeljenja Suda utvrđen je Zakonom. 

    2. KABINET PREDSJEDNIKA SUDA

    Djelokrug rada osnovne organizacione jedinice Kabinet predsjednika Suda:

    • pruža kompletnu administrativnu, tehničku, pravnu, savjetodavnu  i svaku drugu podršku predsjedniku Suda;
    • obezbjeđuje uslove i koordinaciju rada između predsjednika Suda i organizacionih jedinica;
    • vrši protokolarne poslove u vezi sa aktivnostima predsjednika Suda;
    • vrši poslove međunarodne pravne pomoći;
    • obavlja poslove interne revizije u skladu sa Zakonom o internoj reviziji u javnom sektoru Federacije BiH, podzakonskim aktima i sa standardima za internu reviziju;
    • obavlja poslove iz oblasti javnih nabavki;
    • obavlja poslove odnosa sa javnošću i informisanja;
    • obavlja poslove izdavanja biltena, brošura i drugih publikacija o radu suda;
    • obavlja poslove prevođenja  sa engleskog jezika na bosanski jezik;
    • obavlja poslove izvršenja krivičnih sankcija;
    • vodi evidencije knjiga, službenih glasila i drugih publikacija;
    • obavlja i druge poslove koji su usko vezani za Kabinet predsjednika Suda

    3. SEKTOR SUDSKE UPRAVE

    Djelokrug rada osnovne organizacione jedinice Sektor sudske uprave:

    • obezbjeđenje uslova za rad i poslovanje Općinskog suda;
    • organizovanje unutrašnjeg poslovanja Suda;
    • obavljanje poslova iz radnih odnosa;
    • vođenje personalne dokumentacije;
    • interna i vanjska dostava pošte i pismena;
    • briga o tehničkom održavanju prostorija Suda i opreme;
    • poslovi ovjere isprava namijenjenih za upotrebu u inostranstvu;
    • poslovi u vezi s pritužbama radnika na rad Suda;
    • vršenje poslova kancelarijskog poslovanja i arhiviranja predmeta i akata;
    • ovjeravanje sudskih odluka;
    • otpremanje sudskih odluka;
    • obavljanje daktilografskih poslova;
    • obavljanje ostalih sudsko-upisničarskih poslova kako je to utvrđeno Pravilnikom o unutrašnjem sudskom poslovanju;
    • drugi poslovi sudske uprave propisane zakonom i drugim aktima.

    U osnovnoj organizacionoj jedinici Sektor sudske uprave osnivaju se sljedeće unutrašnje organizacione jedinice:

    1. Odsjek za pravne, kadrovske i opće  poslove;
    2. Odsjek za arhivske poslove;
    3. Odsjek za kurirske poslove;
    4. Odsjek sudskih izvršitelja;
    5. Odsjek za informatičku i komunikacijsku tehnologiju (IKT odsjek);
    6. Odsjek za CMS;
    7. Odsjek za tehničke poslove;
    8. Odsjek za upravljanje predmetima
    9. Odsjek za prepis                               

    Djelokrug rada unutrašnjih organizacionih jedinica

    a) Odsjek za pravne, kadrovske i opće poslove

    • izrada pravilnika i drugih akata vezanih za rad Suda;
    • izrada pojedinačnih akata koji se odnose na prava, dužnosti i odgovornosti iz radnog odnosa ili u vezi radnog odnosa i ostalih općih poslova;
    • vođenje personalne evidencije sudija i svih uposlenika kroz matičnu knjigu evidencije zaposlenika, lične odnosno personalne dosjee i evidenciju prisustva na radnom mjestu;
    • izrada godišnjih planova i rasporeda namještenika po sudskim odjeljenjima;
    • obavljanje poslova ovjere isprava za upotrebu u inostranstvu – appostille ovjere;
    • obavljanje poslova obezbjeđivanja i distribuiranja kancelarijskog i drugog materijala po organizacionim jedinicama Suda;
    • obavljanje ostalih administrativno-tehničkih poslova;

    b) Odsjek za arhivske poslove

    • arhiviranje spisa predmeta, javnih knjiga sa svim ispravama koje se na njih odnose,  
    • pomoćnih knjiga, upisnika, imenika i drugih posebno čuvanih isprava zajedno s popisima isprava i odnosnim imenicima, kao i ostalih isprava u posebne zaštitne omote te njihovo smještanje u posebnu prostoriju koja je u tu svrhu određena;
    • čuvanje, izdvajanje i uništavanje spisa predmeta, upisnika, pomoćnih knjiga i isprava i prijenosnih informatičkih medija; 
    • obavljanje i drugih poslova shodno Zakonu o arhivskim poslovima i Pravilniku o unutrašnjem sudskom poslovanju.

    c) Odsjek za kurirske poslove

    • prijem, razvrstavanje i dostavljanje svih pismena u unutrašnje organizacione jedinice Suda;
    • preuzimanje sudskih odluka i pismena u pisarnici i upravi Suda i dostavljanje istih strankama kako je to propisano za pojedina pismena posebnim zakonima o sudskim postupcima (ZPP, ZKP);
    • obavljanje i drugih poslova dostavljanja shodno Pravilniku o unutrašnjem sudskom poslovanju i drugim propisima.

    d) Odsjek sudskih izvršitelja

    • provođenje izvršnih radnji shodno Zakonu o Izvršnom postupku;
    • provođenje izvršenja na terenu po nalogu sudije;
    • prodaja zaplijenjenih stvari;
    • izrada izvještaja o obavljenim izvršnim radnjama;
    • drugi poslovi koji su propisani Zakonom o izvršnom postupku i Pravilnikom o unutrašnjem sudskom poslovanju.

    e) Odsjek za informatičku i komunikacijsku tehnologiju (IKT odsjek)

    • instaliranje i održavanje informatičkog mrežnog sistema;
    • održavanje hardverskog i softverskog sistema;
    • snimanje sudskih procesa i drugih događaja opremom za audio i video (A/V) snimanje;
    • obezbjeđenje sigurnosti pristupa i rada na lokalnoj IKT opremi;
    • izvještavanje VSTV-a o provođenju i uspostavljanju novih sistema i aplikacija računarske mreže u Sudu;
    • drugi poslovi koji spadaju u oblast funkcionisanja informatičkog sistema u Sudu.

    f)  Odsjek za CMS

    • pružanje prvog nivoa podrške i direktne pomoći Općinskom sudu u implementaciji, edukaciji i drugim relevantnim poslovima za potrebe CMS-a;
    • obezbjeđenje sigurnosti pristupa i rada u CMS-u, administriranje aplikacijom;
    • analiza postupanja u CMS sistemu i uočavanje grešaka u postupanju korisnika sistema, te predlaganje njihovog otklanjanja kroz stalnu edukaciju korisnika;
    • izrada i dostavljanje redovnih izvještaja o stanju rješavanja predmeta po odjeljenjima i pojedinačno po nosiocima pravosudnih funkcija;
    • vođenje statistike i izrada izvještaja o radu Suda;
    • izrada i dostavljanje svih statističkih i drugih podataka po zahtjevima institucija i pojedinaca, na način i pod uslovima predviđenim aktima Suda;
    • izvještavanje predsjednika Suda o stanju i primjeni CMS sistema

     g) Odsjek za tehničke poslove

    • vršenje poslova tehničkog održavanja zgrade Suda;
    •   vršenje poslova unutrašnjeg obezbjeđenja zgrade Suda;
    • koordinacija sa svim organizacionim jedinicama vezana za problematiku tehničkih poslova;
    • vršenje prevoza uposlenih službenim vozilima u skladu sa Pravilnikom;
    • održavanje  i servisiranje vozila;
    • vođenje administrativnih poslova vezanih za korištenje službenih vozila;
    • vršenje drugih poslova vezanih za upotrebu službenih vozila.

    h) Odsjek za upravljanje predmetima

    • vršenje poslova kancelarijskog poslovanja u skladu sa propisima o kancelarijskom poslovanju;
    • priprema i dostava sudskih predmeta u rad sudijama u skladu sa utvrđenim evidencijama;
    • otprema sudskih pismena u skladu sa naredbama sudija;
    • evidentiranje i skeniranje pristiglih podnesaka i dostavljanje sudijama na dalje postupanje;
    • evidentiranje i skeniranje pristiglih dostavnica i ulaganje u pripadajuće predmete;
    • dostava spisa nadležnom drugostepenom sudu po žalbama izjavljenim na prvostepene odluke;
    • izdavanje uvjerenja o činjenicama iz službenih evidencija;
    • prijem i pohrana materijalnih dokaza u krivičnom postupku;
    • prijem i razvrstavanje pošte, podnesaka i pismena;
    • upisivanje pošte i pismena u dostavne knjige;
    • pregledanje podnesaka i naplata sudske takse;
    • dostava pismena u organizacione jedinice;
    • drugi poslovi shodno Pravilniku o unutrašnjem sudskom poslovanju.

    U okviru ove unutrašnje organizacione jedinice, u zavisnosti od vrste i specifičnosti poslova, a imajući u vidu veliki broj predmeta po vrsti i obimu, poslovi se grupišu u zavisnosti od vrste posla po slijedećim grupama:

    1. Pisarnica za prijem pošte
    2. Pisarnica za izdavanje uvjerenja o činjenicama iz službenih evidencija,
    3. Pisarnica za unos dostavnica,
    4. Pisarnica za uvid u spis i davanje klauzula pravosnažnosti,
    5. Pisarnica za unos podnesaka pristiglih poštom,
    6. Pisarnica za otpremu pošte,
    7. Pisarnica za prijem i unos dokumenata,
    8. Pisarnica za upravljanje predmetima, 
    9. Pisarnica za upis u registar pravnih lica,
    10. Prekršajna pisarnica
    11. Pisarnica za sporove male vrijednosti i
    12. Pisarnica za izvršenja po vjerodostojnoj ispravi.

    U okviru navedenih grupa obavljaju se sljedeći poslovi:

    • izdavanje uvjerenja o činjenicama iz službenih evidencija i upravljanje predmetima koji nisu uneseni u CMS sistem,
    • evidentiranje, razvrstavanje, skeniranje i ulaganje dostavnica u sudske predmete;
    • stavljanje klauzula pravosnažnosti i izvršnosti na pravosnažne i izvršne sudske odluke,
    • ovjeravanje sudskih odluka,
    • evidentiranje, razvrstavanje, skeniranje i ulaganje podnesaka u sudske predmete,
    • otpremanje sudskih odluka i drugih pismena po nalogu sudije i drugih ovlaštenih lica
    • unos svih dokumenata vezanih za sudske predmete u CMS sistem i izdavanje potvrda strankama o prijemu dokumenata,
    • prijem i evidentiranje zahtjeva za upis i promjene upisa u Registru pravnih lica, kao i izdavanje izvoda iz sudskog registra po zahtjevima stranaka,
    • poslovi izvršenja prekršajnih sankcija po pravnosnažnim i izvršnim rješenjima,
    • vršenje poslova kancelarijskog poslovanja i obavljanje ostalih sudsko-upisničarskih poslova kako je to utvrđeno Pravilnikom o sudskom poslovanju,
    • poslovi prijema, smještaja, evidencije i čuvanja dokaza u skladu sa Pravilnikom o načinu i uslovima čuvanja materijalnih dokaza oduzetih u krivičnom postupku.

    e)   Odsjek za prepis

    • vršenje svih poslova prepisa,
    • sačinjavanje raspravnih zapisnika po diktatu sudija ili prekucavanje audio/video snimaka sa ročišta,
    • vršenje svih poslova vezanih za tehničku obradu spisa,
    • vršenje svih poslova prepisa po naredbi sudija,
    • postupanje po naredbama sudije vezano za poštu pojedinaca,
    • obavljanje i drugih poslova po nalogu neposrednog rukovodioca

    4. SLUŽBA RAČUNOVODSTVA

    Djelokrug rada osnovne organizacione jedinice Službe računovodstva:

    • vršenje poslova koji se odnose na budžetsko i vanbudžetsko finansijsko materijalno poslovanje Suda,
    • izrada prednacrta, nacrta i prijedloga budžeta i završnog računa (opći bilans sredstava),
    • izrada odgovarajućih akata za izvršavanje predračuna odnosno proračuna, finansijskih poslova i završnih računa,
    • vršenje knjigovodstvenih i blagajničkih poslova,
    • obračun plaća i naknada,
    • poslovi likvidature,
    • poslovi sudskog depozita,
    • drugi računovodstveno materijalni poslovi.

    5. ZEMLJIŠNOKNJIŽNO ODJELJENJE                                             

    Djelokrug rada zemljišnoknjižnog odjeljenja

    • vrši vođenje, održavanje i uspostavu zemljišnih knjiga i knjiga položenih ugovora,
    • vrši upis stvarnih prava, prenos prava na nekretninama u zemjišnim knjigama i knjigama položenih ugovora,
    • pokreće postupak za upis i ZK i KPU,
    • vrši formiranje zemljišnoknjižnog spisa, registrovanje zaprimljenih zahtjeva u dnevniku,
    • dlučuje o podnesenim zahtjevima,
    • vrši provođenje donesenih rješenja u ZK i KPU,
    • vrši izdavanje zemljišnoknjižnih izvadaka,
    • vrši i druge poslove u skladu sa Zakonom.
    3172 PREGLEDA
    • 1 - 1 / 1
    • 1