Окружни суд у Добоју донио је дана 12.08.2021. године пресуду којом је оптужени П. Њ из Д.Р., општина Т. оглашен кривим за кривично
дјело угрожавање јавног саобраћаја из члана 402. став 4 у вези са ставом 1 Кривичног
закона Републике Српске и осуђен на казну затвора у трајању од 4 (четири) године
и казну одузимања возачке дозволе у трајању од 2 (двије ) године
/Из записника/
ОПТУЖЕНИ:
П.Њ. из Д.Р..општина Т. а са осталим подацима
као у спису предмета
КРИВ ЈЕ
ШТО ЈЕ:
Дана
16.09.2018. године, око 08,20 часова, у мјесту О., општина Т., на регионалном
путу Р – 473, Тедин Хан – Бистричак, у стадију лаког пијанства са
концентрацијом алкохола у крви од 1,19 промила, усљед чега није био способан
да безбиједно управља возилом, супротно одредбама из члана 174. став 1. Закона
о основама безбједности саобраћаја на путевима у БиХ, управљао путничким
моторним возилом марке „БМW“, тип „560Л 525Д“, регистарских ознака ---, крећући
се наведеним возилом регионалним путем Р – 473, Тедин Хан – Бистричак, из
правца Теслића у правцу Чечаве, брзином од најмање 80,8 км/х, супротно
одредбама из члана 44. став 3. тачка 3. Закона о основама безбједности
саобраћаја на путевима у БиХ, умјесто да се кретао у границама дозвољене брзине
до 80 км/х, те приликом уласка у кривину улијево возило није држао што ближе
десној ивици коловоза и на толикој удаљености од ње да с обзиром на брзину
којом се кретао и особине пута не угрожава друге учеснике у саобраћају брзину
кретања возила прилагоди карактеристикама пута на начин да возило може
правовремено зауставити пред сваком препреком коју може предвидјети, што је
супротно одредбама из члана 39. став 2. Закона о основама безбједности
саобраћаја на путевима у БиХ, иако је био свјестан да кршењем саобраћајних
прописа може изазвати опасност за живот људи, али је пристао на то, усљед
чага је излазећи из кривине улијево десним точком сишао са коловоза на десну
банкину и изгубио контролу над возилом, којом приликом је дошло до контакта у
облику чеоног налета на пјешаке оштећене Г. С. и Г.Б. који су се кретали уз
десну ивицу коловоза у истом смјеру, а који контакт је реализован ударом
предњег, више десног дијела наведеног аутомобила у наведене пјешаке, којом
приликом је оштећени Г.С. задобио повреде у виду разорења вратне кичмене
мождине на мјесту исчашења кичменопотиљачног зглоба и искрвављење у грудну
дупљу из трауматског расцјепа грудне аорте, од којих повреда је преминуо на
лицу мјеста, док је оштећени Г. Б. задобио повреде у виду притиска на виталне
мождинске центре у склопу крварења у лобањску дупљу и систем можданих комора
уз оток мозга, од којих повреда је преминуо 22.09.2018. године у УКЦ Бања Лука
дакле, као учесник у саобраћају на путевима није се придржавао саобраћајних
прописа и тиме тако угрозио јавни саобраћај да је довео у опасност живот људи,
усљед чега је наступила смрт два лица
чиме је починио кривично дјело угрожавање јавног саобраћаја из члана 402. став
4, у вези са ставом 1 Кривичног законика Републике Српске
па га суд на основу истог законског прописа и на основу члан 46. став 1. и
члана 51. став 1. и 2 Кривичног законика РС
ОСУЂУЈЕ
НА КАЗНУ ЗАТВОРА У ТРАЈАЊУ ОД 4 (ЧЕТИРИ) ГОДИНЕ
НА КАЗНУ ОДУЗИМАЊА ВОЗАЧКЕ ДОЗВОЛЕ У ТРАЈАЊУ ОД 2 (ДВИЈЕ)
ГОДИНЕ
На основу члана 99. став 1.
ЗКП обавезује се оптужени да на има трошкова кривичног поступка плати износ од
3.444,03 КМ, те паушал суду у износу од 150,00 КМ у року од 30 дана од дана
правоснажности пресуде.
На основу члана 108. став 3 ЗКП оштећени Г.Д. и Г. Б.се са имовинскоправним
захтјевом упућују на парницу.
Доношење неправоснажне пресуде против П.Њ. из
Д.Р, општина Т. не значи да је та особа заиста и одговорна за почињење
кривичног дјела. Према принципу презумпције невиности, свако се сматра невиним
за кривично дјело, док се правоснажном пресудом не утврди његова кривица.