• logo
  • osnovna stranica
  • Osnovni sud u Novom Gradu

    Idi na sadržaj
    BosanskiHrvatskiSrpskiСрпскиEnglish

    Godišnji izvještaj

    Godišnji izvještaj o radu Osnovnog suda u Novom Gradu za 2017.g

    02.02.2018.

    OSNOVNI SUD U NOVOM GRADU

    Broj: 076-0-Su-18-000045

    Dana, 12.01.2018. godine

     

     

    GODIŠNJI IZVJEŠTAJ O RADU OSNOVNOG SUDA U NOVOM GRADU ZA 2017. GODINU

     

    -          OSVRT NA ORGANIZACIJU I KADROVSKU OSPOSOBLJENOST SUDA

     

    Tokom 2017. godine Osnovni sud u Novom Gradu bio je u potpunosti kadrovski popunjen sa predviđenim brojem sudija.

     

    OSTVARENJE NORME U IZVJEŠTAJNOM PERIODU

     

    Pojedinačno ostvarena norma po sudijama za period od 01.01. do 31.12.2017. godine iznosi:

     

    -          Sudija Šipka Ljiljana 94,82 %

    -          Sudija Radulj Tatjana 85,53 %

    -          Sudija Radulović Miloš 69,72 %

    -          Sudija Čulić Ljiljana 64,66 %

    -          Sudija Đajić Miodrag (predsjednik suda) 135,35 % sudijske norme (propisana mjesečna norma za predsjednika suda je 50 % sudijske norme tako da ukupan procenat ostvarene norme predsjednika suda u konkretnom slučaju iznosi 270,7 %).

     

    Ostvareni procenat kolektivne norme u Osnovnom sudu u Novom Gradu tokom 2017. godine zbrajanjem navedenih podataka iznosi 117,086 %.

     

    Navedeni statistički podaci o ostvarenoj normi su dobijeni zbrajanjem podataka o ostvarenoj normi za svakog sudiju koji su sadržani u CMS sistemu sa podacima o ostvarenoj normi na predmetima koji nisu zavedeni u CMS sistem (komunalni predmeti).

     

    Iz navedenih podataka vidljivo je da pojedine sudije ne postižu punu normu u radu na sudskim predmetima. Razlog tome je trend opadanja broja novih predmeta odnosno smanjen priliv novih predmeta u sudu a što postepeno zahvata sve referate u sudu.

     

    -          OSTVARENI KVALITET RADA U IZVJEŠTAJNOM PERIODU

     

    Ukupan broj donijetih odluka u sudu na koje se može uložiti pravni lijek iznosi 2066.

     

    Ukupan broj potvrđenih odluka iznosi 119, ukupan broj preinačenih odluka iznosi 19, a ukupan broj ukinutih odluka iznosi 29.

     

    Sudija Radulj Tatjana imala je 32 potvrđene odluke, 6 preinačenih odluka i 4 ukinute odluke.

    Sudija Šipka Ljiljana imala je 25 potvrđenih odluka i 4 ukinute odluke.

    Sudija Čulić Ljiljana imala je 15 potvrđenih odluka, 3 preinačene odluke i 4 ukinute odluke.

    Sudija Radulović Miloš imao je 12 potvrđenih odluka, 4 preinačene odluke i 10 ukinutih odluka.

    Predsjednik suda Đajić Miodrag imao je 35 potvrđenih odluka, 6 preinačenih odluka i 7 ukinutih odluka.

     

     

     

     

    -          OSTVARENI REZULTATI U IZVJEŠTAJNOM PERIODU U POGLEDU RJEŠENIH I NERJEŠENIH PREDMETA

     

    I u toku 2017. godine na kraju izvještajnog perioda vidljivo je da je smanjen broj nezavršenih predmeta na svim referatima.

     

    Tako je na P referatu broj nezavršenih predmeta smanjen sa 107 na 51, na Rs referatu sa 30 na 5, na I referatu sa 1137 na 611, na Ip referatu sa 44 na 28, na R1 referatu sa 39 na 23, na V referatu sa 14 na 8, na Mal referatu sa 244 na 60 i na Pr referatu sa 45 na 16.

     

    Izuzetak je ostavinski referat gdje je broj nezavršenih predmeta povećan sa 144 na 203 što se desilo iz objektivnih razloga budući da je najveći broj ostavinskih predmeta ustupljen notarima saglasno odredbama Zakona o vanparničnom postupku te sudije koje su zadužene sa tim predmetima nisu u mogućnosti uticati na brzinu rješavanja tih predmeta osim slanja povremenih urgencija notarima ili Notarskoj komori.

     

    -          OSTVARENI REZULTATI U RADU NA STARIM PREDMETIMA

     

    Vezano za postupanje po starim sudskim predmetima u sudu su u potpunosti poštovane smjernice postavljeno od strane VSTV BiH te je sačinjen Plan rješavanja predmeta.

     

    Redovno su održavane sjednice sudijskog kolegija gdje je praćena realizacija Plana rješavanja predmeta a sudije su konstantno upozoravane na obavezu poštivanja osnovnog principa a to je da se predmeti rješavaju po starosti inicijalnog akta te da se preduzimaju sve mjere da se spriječi eventualno zastupanje zastare u sudskim predmetima.

     

    Od strane predsjednika suda Viskom sudskom tužilačkom vijeću BiH su redovno dostavljeni zapisnici sa sastanaka sudijskog kolegija vezano za praćenje realizacije Plana rješavanja predmeta.

     

    Realizacija Plana rješavanja predmeta iznosi 87,98 %.

     

    Od ukupnog broja od 657 predmeta obuhvaćenih planom tokom 2017. godine završeno je 578 predmeta a ostalo je nezavršeno 79 predmeta.

     

    Postupajući po Planu rješavanja predmeta završen je 1 predmet iz 2007. godine, 4 predmeta iz 2008. godine, 7 predmeta iz 2009. godine, 7 predmeta iz 2010. godine, 18 predmeta iz 2011. godine, 11 predmeta iz 2012. godine, 13 predmeta iz 2013. godine, 23 predmeta iz 2014. godine, 86 predmeta iz 2015. godine i 408 predmeta iz 2016. godine.

     

    Od ukupno nezavršenih 79 predmeta iz Plana 1 je predmet iz 1986. godine, 1 predmet iz 2008. godine, 2 predmeta iz 2009. godine, 5 predmeta iz 2010. godine, 5 predmeta iz 2011. godine, 1 predmet iz 2012. godine, 5 predmeta iz 2013. godine, 10 predmeta iz 2014. godine, 28 predmeta iz 2015. godine i 21 predmeta iz 2016. godine.

     

    Najslabija realizacija Plana rješavanja predmeta je na izvršnom referatu a iz razloga objektivnih okolnosti a to je opštepoznata činjenica loše ekonomske situacije na ovim područjima pa se naplata potraživanja u velikom broj predmeta vrši u mjesečnim ratama saglasno materijalnim mogućnostima dužnika što predlažu i sami povjerioci a izvršni predmeti u tom slučaju mogu se iznijeti završenim tek nakon što se u potpunosti naplati glavno potraživanje sa kamatama i troškovima postupka.

     

     

    -          PROSJEČNO TRAJANJE POSTUPKA NA SVIM REFERATIMA

     

    Prosječno trajanje postupka u predmetima Mal referata iznosi 167 dana, u radnim sporovima 175 dana, u bračnim sporovima po tužbi 179 dana, u bračnim sporovima po prijedlogu 117 dana, u sporovima izdržavanja 211 dana, u obligaciono-pravnim sporovima 249 dana, u stvarno-pravnim sporovima 270 dana.

     

    Što se tiče predmeta izvršnog postupka prosječno trajanje izvršnih predmeta koja se tiču izvršenja na novčanim potraživanjima je 1101 dan, a u predmetima ili isporuke i predaje pokretnih stvari 560 dana, u predmetima izvršenja na novčanim potraživanjima - plata prosječno trajanje postupka je 831 dan, u izvršnim predmetima vezano za izvršenje na novčanim potraživanjima – transakcijski račun prosječno trajanje postupka je 202 dana, u izvršnim predmetima koja se odnosi na potraživanje da se preda nepokretnost prosječno trajanje postupka je 361 dan, a u izvršnim postupcima vezano za izvršenje na nepokretnostima prosječno trajanje postupka je 437 dana, prosječno trajanje postupka u izvršnim predmetima izvršenja na pokretnim stvarima je 442 dana.

     

    Prosječno trajanje postupka u predmetima dioba i uređenja međa je 302 dana, a u postupku raspravljanja zaostavštine 126 dana.

     

    Prosječno trajanje postupka u krivičnim predmetima izdavanja kaznenog naloga je 67 dana, u prvostepenom krivičnom postupku (Kps) 141 dan, u prvostepenom redovnom krivičnom postupku 324 dana.

     

    Prosječno trajanje postupka u prekršajnim predmetima je 45 dana.

     

    Slučajevi dugog trajanja postupka česti su na izvršnom referatu a uzrokovani su objektivnim okolnostima (teška naplativost potraživanja zbog loše ekonomske situacije te opšte nezaposlenosti).

     

    U parničnim predmetima koji se odnose na sporove vezano za naknadu štete i obligaciono-pravne sporove česti slučajevi predlaganja dokaza izvođenjem vještačenja gdje nerijetko bude predloženo i više vještačenja u jednom predmetu što objektivno utiče na dužinu trajanja postupka.

     

    U postupcima razvrgnuća suvlasničke zajednice objektivne okolnosti koje utiču na dužinu trajanja postupka su u mnogo slučajeva veliki broj stranaka odnosno velike suvlasničke zajednice gdje postoje teškoće oko pozivanja svih diobnika.

     

    Procesne okolnosti koje često uzrokuju produženje postupka su nedostupnost stranka u smislu nepotpunih adresa, nemogućnost uručenja sudskih pismena zbog neažurnog postupanja zaposlenika pošte, izbjegavanja prijema poziva suda optuženog u krivičnim postupcima i slično.

     

    -          ZASTARE PREDMETA

     

    Zastarjelost je nastupila u četiri krivična predmeta:

     

    -          u predmetu 76 0 K 010418 17 Kv 4 nastupila je zastarjelost izvršenja kazne zatvora u trajanju od 10 dana;

     

     

    -          u predmetu 76 0 K 005735 17 K 3 došlo je do nastupanja apsolutne zastare krivičnog gonjenja;

    -          u predmetu 76 0 K 006819 10 K došlo je do nastupanja apsolutne zastare krivičnog gonjenja;

    -          u predmetu 76 0 K 012777 13 K obustavljen je krivični postupak zbog apsolutne zastare krivičnog gonjenja.

     

    U svim navedenim predmetima postupajući sudija je obavijestio predsjednika suda  te dostavio obrazložene razloge nastupanja zastare a predsjednik suda je vezano za sve navedene predmete dostavio obavijest Visokom sudskom i tužilačkom vijeću BiH uz obrazloženje postupajućeg sudije, te odluku koja je donesena usljed nastupanja zastarjelosti.

     

    U dva prekršajna predmeta (76 0 Pr 025260 17 Ils i 76 0 Pr 025098 17 Ils) došlo je do nastupanja apsolutne zastarjelosti izvršenja prekršajne sankcije, o čemu je postupajući sudija obavijestio predsjednika suda, a ovaj je dostavio obavijest Visokom sudskom i tužilačkom vijeću BiH vezano za nastupanje zastarjelosti.

     

    U 22 prekršajna predmeta nastupila je apsolutna zastara izvršenja prekršajnih sankcija.

     

    Predsjedniku suda dostavljen je detaljan izvještaj vezano za nastupanje zastare. Razlozi nastupanja zastara su objektivne okolnosti odnosno sud je poduzimao sve raspoložive mjere tj. Zakonom propisane radnje u cilju izvršenja prekršajnih sankcija ali je do zastara i pored toga došlo  budući da sud nema zakonskih mogućnosti da primora stranke odnosno lica kojima je u prekršajnom postupku izrečena sankcija da plate dug.

     

     

                                                                                                                Predsjednik suda:

                                                                                                                   Đajić Miodrag

     

     

    Prikazana vijest je na:
    592 PREGLEDA
    Kopirano
    Povratak na vrh

    Godišnji izvještaj

    Godišnji izvještaj o radu Osnovnog suda u Novom Gradu za 2017.g

    02.02.2018.

    OSNOVNI SUD U NOVOM GRADU

    Broj: 076-0-Su-18-000045

    Dana, 12.01.2018. godine

     

     

    GODIŠNJI IZVJEŠTAJ O RADU OSNOVNOG SUDA U NOVOM GRADU ZA 2017. GODINU

     

    -          OSVRT NA ORGANIZACIJU I KADROVSKU OSPOSOBLJENOST SUDA

     

    Tokom 2017. godine Osnovni sud u Novom Gradu bio je u potpunosti kadrovski popunjen sa predviđenim brojem sudija.

     

    OSTVARENJE NORME U IZVJEŠTAJNOM PERIODU

     

    Pojedinačno ostvarena norma po sudijama za period od 01.01. do 31.12.2017. godine iznosi:

     

    -          Sudija Šipka Ljiljana 94,82 %

    -          Sudija Radulj Tatjana 85,53 %

    -          Sudija Radulović Miloš 69,72 %

    -          Sudija Čulić Ljiljana 64,66 %

    -          Sudija Đajić Miodrag (predsjednik suda) 135,35 % sudijske norme (propisana mjesečna norma za predsjednika suda je 50 % sudijske norme tako da ukupan procenat ostvarene norme predsjednika suda u konkretnom slučaju iznosi 270,7 %).

     

    Ostvareni procenat kolektivne norme u Osnovnom sudu u Novom Gradu tokom 2017. godine zbrajanjem navedenih podataka iznosi 117,086 %.

     

    Navedeni statistički podaci o ostvarenoj normi su dobijeni zbrajanjem podataka o ostvarenoj normi za svakog sudiju koji su sadržani u CMS sistemu sa podacima o ostvarenoj normi na predmetima koji nisu zavedeni u CMS sistem (komunalni predmeti).

     

    Iz navedenih podataka vidljivo je da pojedine sudije ne postižu punu normu u radu na sudskim predmetima. Razlog tome je trend opadanja broja novih predmeta odnosno smanjen priliv novih predmeta u sudu a što postepeno zahvata sve referate u sudu.

     

    -          OSTVARENI KVALITET RADA U IZVJEŠTAJNOM PERIODU

     

    Ukupan broj donijetih odluka u sudu na koje se može uložiti pravni lijek iznosi 2066.

     

    Ukupan broj potvrđenih odluka iznosi 119, ukupan broj preinačenih odluka iznosi 19, a ukupan broj ukinutih odluka iznosi 29.

     

    Sudija Radulj Tatjana imala je 32 potvrđene odluke, 6 preinačenih odluka i 4 ukinute odluke.

    Sudija Šipka Ljiljana imala je 25 potvrđenih odluka i 4 ukinute odluke.

    Sudija Čulić Ljiljana imala je 15 potvrđenih odluka, 3 preinačene odluke i 4 ukinute odluke.

    Sudija Radulović Miloš imao je 12 potvrđenih odluka, 4 preinačene odluke i 10 ukinutih odluka.

    Predsjednik suda Đajić Miodrag imao je 35 potvrđenih odluka, 6 preinačenih odluka i 7 ukinutih odluka.

     

     

     

     

    -          OSTVARENI REZULTATI U IZVJEŠTAJNOM PERIODU U POGLEDU RJEŠENIH I NERJEŠENIH PREDMETA

     

    I u toku 2017. godine na kraju izvještajnog perioda vidljivo je da je smanjen broj nezavršenih predmeta na svim referatima.

     

    Tako je na P referatu broj nezavršenih predmeta smanjen sa 107 na 51, na Rs referatu sa 30 na 5, na I referatu sa 1137 na 611, na Ip referatu sa 44 na 28, na R1 referatu sa 39 na 23, na V referatu sa 14 na 8, na Mal referatu sa 244 na 60 i na Pr referatu sa 45 na 16.

     

    Izuzetak je ostavinski referat gdje je broj nezavršenih predmeta povećan sa 144 na 203 što se desilo iz objektivnih razloga budući da je najveći broj ostavinskih predmeta ustupljen notarima saglasno odredbama Zakona o vanparničnom postupku te sudije koje su zadužene sa tim predmetima nisu u mogućnosti uticati na brzinu rješavanja tih predmeta osim slanja povremenih urgencija notarima ili Notarskoj komori.

     

    -          OSTVARENI REZULTATI U RADU NA STARIM PREDMETIMA

     

    Vezano za postupanje po starim sudskim predmetima u sudu su u potpunosti poštovane smjernice postavljeno od strane VSTV BiH te je sačinjen Plan rješavanja predmeta.

     

    Redovno su održavane sjednice sudijskog kolegija gdje je praćena realizacija Plana rješavanja predmeta a sudije su konstantno upozoravane na obavezu poštivanja osnovnog principa a to je da se predmeti rješavaju po starosti inicijalnog akta te da se preduzimaju sve mjere da se spriječi eventualno zastupanje zastare u sudskim predmetima.

     

    Od strane predsjednika suda Viskom sudskom tužilačkom vijeću BiH su redovno dostavljeni zapisnici sa sastanaka sudijskog kolegija vezano za praćenje realizacije Plana rješavanja predmeta.

     

    Realizacija Plana rješavanja predmeta iznosi 87,98 %.

     

    Od ukupnog broja od 657 predmeta obuhvaćenih planom tokom 2017. godine završeno je 578 predmeta a ostalo je nezavršeno 79 predmeta.

     

    Postupajući po Planu rješavanja predmeta završen je 1 predmet iz 2007. godine, 4 predmeta iz 2008. godine, 7 predmeta iz 2009. godine, 7 predmeta iz 2010. godine, 18 predmeta iz 2011. godine, 11 predmeta iz 2012. godine, 13 predmeta iz 2013. godine, 23 predmeta iz 2014. godine, 86 predmeta iz 2015. godine i 408 predmeta iz 2016. godine.

     

    Od ukupno nezavršenih 79 predmeta iz Plana 1 je predmet iz 1986. godine, 1 predmet iz 2008. godine, 2 predmeta iz 2009. godine, 5 predmeta iz 2010. godine, 5 predmeta iz 2011. godine, 1 predmet iz 2012. godine, 5 predmeta iz 2013. godine, 10 predmeta iz 2014. godine, 28 predmeta iz 2015. godine i 21 predmeta iz 2016. godine.

     

    Najslabija realizacija Plana rješavanja predmeta je na izvršnom referatu a iz razloga objektivnih okolnosti a to je opštepoznata činjenica loše ekonomske situacije na ovim područjima pa se naplata potraživanja u velikom broj predmeta vrši u mjesečnim ratama saglasno materijalnim mogućnostima dužnika što predlažu i sami povjerioci a izvršni predmeti u tom slučaju mogu se iznijeti završenim tek nakon što se u potpunosti naplati glavno potraživanje sa kamatama i troškovima postupka.

     

     

    -          PROSJEČNO TRAJANJE POSTUPKA NA SVIM REFERATIMA

     

    Prosječno trajanje postupka u predmetima Mal referata iznosi 167 dana, u radnim sporovima 175 dana, u bračnim sporovima po tužbi 179 dana, u bračnim sporovima po prijedlogu 117 dana, u sporovima izdržavanja 211 dana, u obligaciono-pravnim sporovima 249 dana, u stvarno-pravnim sporovima 270 dana.

     

    Što se tiče predmeta izvršnog postupka prosječno trajanje izvršnih predmeta koja se tiču izvršenja na novčanim potraživanjima je 1101 dan, a u predmetima ili isporuke i predaje pokretnih stvari 560 dana, u predmetima izvršenja na novčanim potraživanjima - plata prosječno trajanje postupka je 831 dan, u izvršnim predmetima vezano za izvršenje na novčanim potraživanjima – transakcijski račun prosječno trajanje postupka je 202 dana, u izvršnim predmetima koja se odnosi na potraživanje da se preda nepokretnost prosječno trajanje postupka je 361 dan, a u izvršnim postupcima vezano za izvršenje na nepokretnostima prosječno trajanje postupka je 437 dana, prosječno trajanje postupka u izvršnim predmetima izvršenja na pokretnim stvarima je 442 dana.

     

    Prosječno trajanje postupka u predmetima dioba i uređenja međa je 302 dana, a u postupku raspravljanja zaostavštine 126 dana.

     

    Prosječno trajanje postupka u krivičnim predmetima izdavanja kaznenog naloga je 67 dana, u prvostepenom krivičnom postupku (Kps) 141 dan, u prvostepenom redovnom krivičnom postupku 324 dana.

     

    Prosječno trajanje postupka u prekršajnim predmetima je 45 dana.

     

    Slučajevi dugog trajanja postupka česti su na izvršnom referatu a uzrokovani su objektivnim okolnostima (teška naplativost potraživanja zbog loše ekonomske situacije te opšte nezaposlenosti).

     

    U parničnim predmetima koji se odnose na sporove vezano za naknadu štete i obligaciono-pravne sporove česti slučajevi predlaganja dokaza izvođenjem vještačenja gdje nerijetko bude predloženo i više vještačenja u jednom predmetu što objektivno utiče na dužinu trajanja postupka.

     

    U postupcima razvrgnuća suvlasničke zajednice objektivne okolnosti koje utiču na dužinu trajanja postupka su u mnogo slučajeva veliki broj stranaka odnosno velike suvlasničke zajednice gdje postoje teškoće oko pozivanja svih diobnika.

     

    Procesne okolnosti koje često uzrokuju produženje postupka su nedostupnost stranka u smislu nepotpunih adresa, nemogućnost uručenja sudskih pismena zbog neažurnog postupanja zaposlenika pošte, izbjegavanja prijema poziva suda optuženog u krivičnim postupcima i slično.

     

    -          ZASTARE PREDMETA

     

    Zastarjelost je nastupila u četiri krivična predmeta:

     

    -          u predmetu 76 0 K 010418 17 Kv 4 nastupila je zastarjelost izvršenja kazne zatvora u trajanju od 10 dana;

     

     

    -          u predmetu 76 0 K 005735 17 K 3 došlo je do nastupanja apsolutne zastare krivičnog gonjenja;

    -          u predmetu 76 0 K 006819 10 K došlo je do nastupanja apsolutne zastare krivičnog gonjenja;

    -          u predmetu 76 0 K 012777 13 K obustavljen je krivični postupak zbog apsolutne zastare krivičnog gonjenja.

     

    U svim navedenim predmetima postupajući sudija je obavijestio predsjednika suda  te dostavio obrazložene razloge nastupanja zastare a predsjednik suda je vezano za sve navedene predmete dostavio obavijest Visokom sudskom i tužilačkom vijeću BiH uz obrazloženje postupajućeg sudije, te odluku koja je donesena usljed nastupanja zastarjelosti.

     

    U dva prekršajna predmeta (76 0 Pr 025260 17 Ils i 76 0 Pr 025098 17 Ils) došlo je do nastupanja apsolutne zastarjelosti izvršenja prekršajne sankcije, o čemu je postupajući sudija obavijestio predsjednika suda, a ovaj je dostavio obavijest Visokom sudskom i tužilačkom vijeću BiH vezano za nastupanje zastarjelosti.

     

    U 22 prekršajna predmeta nastupila je apsolutna zastara izvršenja prekršajnih sankcija.

     

    Predsjedniku suda dostavljen je detaljan izvještaj vezano za nastupanje zastare. Razlozi nastupanja zastara su objektivne okolnosti odnosno sud je poduzimao sve raspoložive mjere tj. Zakonom propisane radnje u cilju izvršenja prekršajnih sankcija ali je do zastara i pored toga došlo  budući da sud nema zakonskih mogućnosti da primora stranke odnosno lica kojima je u prekršajnom postupku izrečena sankcija da plate dug.

     

     

                                                                                                                Predsjednik suda:

                                                                                                                   Đajić Miodrag