• logo
  • osnovna stranica
  • Osnovni sud u Novom Gradu

    Idi na sadržaj
    BosanskiHrvatskiSrpskiСрпскиEnglish

    Odluka o otkazivanju postupka javne nabavke

    26.11.2021.

    BOSNA I HERCEGOVINA

    REPUBLIKA SRPSKA

    OSNOVNI SUD U NOVOM GRADU                                             

    Broj: 076-0-SU-21-000154                                                   

    Dana, 25.11.2021. godine.

     

     

    Osnovni sud u Novom Gradu, predsjednik suda Tatjana Radulj, na osnovu člana 48. Zakona o sudovima Republike Srpske („Sl. glasnik RS“ broj 37/12, 44/15 i 100/17) i člana 8. Pravilnika o unutrašnjem sudskom poslovanju („Sl. glasnik RS“ broj 9/14 i 71/17), te na osnovu člana 69. stav 3. Zakona o javnim nabavkama Bosne i Hercegovine („Sl. glasnik BiH“ broj 39/2014), a u skladu sa prijedlogom Komisije za javne nabavke Osnovnog suda u Novom Gradu zapisnik broj 076-0-SU-21-000154 od 25.11.2021. godine, dana 25.11.2021. godine donio je:

     

    O D L U K U

    o otkazivanju postupka javne nabavke

     

    OTKAZUJE SE postupak javne nabavke kancelarijskog materijala, rezervnih dijelova i potrošnog materijala za održavanje komunikacione i birotehničke opreme, putem postupka konkurentskog zahtjeva za dostavljanje ponuda, Obavještenje o nabavci broj 6759-7-1-2-3-2/21 od 01.03.2021. godine.

     

    O b r a z l o ž e n j e

     

    Postupak javne nabavke kancelarijskog materijala, rezervnih dijelova i potrošnog materijala za održavanje komunikacione i birotehničke opreme pokrenut je na osnovu Odluke predsjednika Osnovnog suda u Novom Gradu o pokretanju postupka broj 076-0-SU-21-000154 od 24.02.2021. godine, a ugovorni organ je pokrenuo postupak konkurentskog zahtjeva za dostavljanje ponuda, shodno Planu javnih nabavki za 2021. godinu broj 76-0-SU-21-000057 od 19.01.2021. godine.

     

    Portal Agencije za javne nabavke BiH je objavio Obavještenje o nabavci broj 6759-7-1-2-3-2/21 od 01.03.2021. godine.

     

    Tokom postupka javne nabavke konkurentski zahtjev za dostavljanje ponuda „Gradprom“ doo Srbac putem punomoćnika Antonić Mile advokata iz Banja Luke izjavljuje žalbu dana 03.03.2021. godine na tendersku dokumentaciju. Rješenjem Kancelarije za razmatranje žalbi BiH Filijala Banja Luka broj JN2-02-07-1-887-6/21 od 29.04.2021. godine žalba je odbijena kao neosnovana, nakon čega je nastavljen prekinuti postupak javne nabavke.

     

    Osnovnom sudu u Novom Gradu kao ugovornom organu dana 31.05.2021. godine dostavljena je obavijest od strane Suda Bosne i Hercegovine broj S1 3 U 040501 21 Fp od 27.05.2021. godine da je kod navedenog Suda pokrenut upravni spor tužbom od 25.05.2021. godine tužitelja „Gradprom“ doo Srbac protiv rješenja Ureda za razmatranje žalbi broj JN2-02-07-1-887-6/21 od 29.04.2021. godine.

     

    Komisija za javne nabavke imenovana rješenjem ovog suda broj 076-0-SU-21-000154 od 24.02.2021. godine je zastala sa postupkom dok se ne provjere činjenice koje se tiču gore pomenutog upravnog spora kod Suda BiH, budući da u određenom slučaju postoji mogućnost da Sud BiH po zahtjevu stranke posebnim rješenjem odloži izvršenje konačne odluke Kancelarije za razmatranje žalbi, da bi nakon što je Komisija za javne nabavke na pouzdan način utvrdila da ne postoje smetnje za nastavak postupka, zakazala javno otvaranje ponuda za dan 03.09.2021. godine u 12,00 časova o čemu su uredno obaviješteni ponuđači radi prisustva otvaranju ponuda.

     

    Komisija za javne nabavke Osnovnog suda u Novom Gradu sačinila je zapisnik o otvaranju ponuda od 03.09.2021. godine iz kojeg proizilazi da su zaprimljene dvije blagovremene ponude i to od ponuđača „Primaprom“ d.o.o. Banja Luka i „Defter“ d.o.o. Sarajevo, da je kriterijum za dodjelu ugovora najniža cijena, te da je ponuđač „Defter“ d.o.o. Sarajevo dostavio ponudu koja ja za ugovorni organ prihvatljivija iz razloga što je ponuđač ponudio nižu cijenu robe u odnosu na ponudu „Primaprom“ d.o.o. Banja Luka.

     

    Ugovorni organ je, na preporuku Komisije za javne nabavke, donio Odluku o izboru najpovoljnijeg ponuđača po konkurentskom zahtjevu za dostavljanje ponuda za javnu  nabavku kancelarijskog materijala te potrošnog materijala za održavanje komunikacione i birotehničke opreme broj 076-0-SU-21-000154 od 06.09.2021. godine, protiv koje Odluke je ponuđač „Primaprom“ d.o.o. Banja Luka putem punomoćnika Golubović Bogdana advokata iz Banja Luke, izjavio žalbu dana 15.09.2021. godine. Kancelarija za razmatranje žalbi BiH Filijala Banja Luka je rješenjem broj JN2-02-07-1-2602-8/21 od 14.10.2021. godine žalbu usvojila, poništila Odluku o izboru najpovoljnijeg ponuđača i predmet vratila na ponovno odlučivanje u fazu ocjene ponuda.

     

    Odlukom Komisije za javne nabavke Osnovnog suda u Novom Gradu broj 076-0-SU-21-000154 od 22.10.2021. godine poništena je Odluka o izboru najpovoljnijeg ponuđača isti poslovni broj od 06.09.2021. godine.

     

    Komisija za javne nabavke je zapisnikom broj 076-0-SU-21-000154 od 25.11.2021. godine konstatovala da je postupajući u skladu sa uputstvima datim u rješenju Kancelarije za razmatranje žalbi BiH od 14.10.2021. godine izvršila ponovni pregled i ocjenu pristiglih ponuda, te je utvrdila da je postupak javne nabavke pokrenut u februaru mjesecu 2021. godine, da je Ugovorni organ u toku postupka poštovao rokove propisane Zakonom o javnim nabavkama, da u momentu pokretanja postupka Ugovorni organ nije mogao predvidjeti da će procedura provođenja postupka javne nabavke trajati devet mjeseci zbog izjavljene žalbe na tendersku dokumentaciju i žalbe na Odluku o izboru najpovoljnijeg ponuđača te da je pred Sudom BiH pokrenut upravni spor, što je Ugovorni organ dovelo u nezavidnu situaciju jer je javna nabavka kancelarijskog materijala i drugog potrošnog materijala za održavanje komunikacione i birotehničke opreme, predviđena za jednu kalendarsku godinu. Obzirom da je utvrđeno da su raspoloživa finansijska sredstva u budžetu suda za ovu namjenu nedovoljna zbog umanjenog priliva sredstava u budžet što se nije moglo predvidjeti u vrijeme pokretanja javne nabavke, Komisija predlaže da zbog promijenjenih okolnosti nedostatka sredstava u budžetu za finansiranje započete javne nabavke, postupak javne nabavke otkaže shodno članu 69. stav 3. Zakona o javnim nabavkama BiH jer ne postoji mogućnost da će se sredstva za finansiranje predmetne nabavke obezbjediti do 31.12.2021. godine.

     

    Nalazeći utvrđenim da se javna nabavka kancelarijskog materijala te potrošnog materijala za održavanje komunikacione i birotehničke opreme odnosi na jednu kalendarsku godinu koja je na izmaku, da je postupak javne nabavke trajao devet mjeseci, da je Ugovorni organ budžetska organizacija, te da se sredstva za rad sudova obezbjeđuju u Budžetu Republike Srpske prema članu 92. Zakona o sudovima RS („Sl. glasnik RS“ broj 37/12, 44/15 i 100/17) koji reguliše finansiranje sudova, te da su finansijska sredstva u budžetu ovog Ugovornog organa nedovoljna za finansiranje predmetne javne nabavke zbog umanjenog priliva sredstava u budžet, a koji razlozi su dokazivi i isti su van kontrole Ugovornog organa i nisu se mogli predvidjeti u vrijeme pokretanja postupka  javne nabavke, to Ugovorni organ na osnovu člana 69. stav 3. Zakona o javnim nabavkama BiH („Sl. glasnik BiH“ broj 39/2014) otkazuje postupak javne nabavke.

     

    U skladu sa članom 70. stav 6. Zakona o javnim nabavkama BiH  („Sl. glasnik BiH“ broj 39/2014) Ugovorni organ će ovu Odluku objaviti na svojoj web stranici, te istu dostaviti ponuđačima.

     

     

                                                                                                              Predsjednik suda:                                                                                                                   Tatjana Radulj

     

    POUKA:

    Protiv ove Odluke dozvoljena je žalba u

    roku od 10 dana od dana dostavljanja iste

    Kancelariji za razmatranje žalbi BiH

    Filijala Banja Luka, putem Ugovornog organa.

     

     

     

     

                                                                                                              

    Prikazana vijest je na:
    Prateći dokumenti
  • Odluka o otkazivanju JN
  • 45 PREGLEDA
    Kopirano
    Povratak na vrh

    Odluka o otkazivanju postupka javne nabavke

    26.11.2021.

    BOSNA I HERCEGOVINA

    REPUBLIKA SRPSKA

    OSNOVNI SUD U NOVOM GRADU                                             

    Broj: 076-0-SU-21-000154                                                   

    Dana, 25.11.2021. godine.

     

     

    Osnovni sud u Novom Gradu, predsjednik suda Tatjana Radulj, na osnovu člana 48. Zakona o sudovima Republike Srpske („Sl. glasnik RS“ broj 37/12, 44/15 i 100/17) i člana 8. Pravilnika o unutrašnjem sudskom poslovanju („Sl. glasnik RS“ broj 9/14 i 71/17), te na osnovu člana 69. stav 3. Zakona o javnim nabavkama Bosne i Hercegovine („Sl. glasnik BiH“ broj 39/2014), a u skladu sa prijedlogom Komisije za javne nabavke Osnovnog suda u Novom Gradu zapisnik broj 076-0-SU-21-000154 od 25.11.2021. godine, dana 25.11.2021. godine donio je:

     

    O D L U K U

    o otkazivanju postupka javne nabavke

     

    OTKAZUJE SE postupak javne nabavke kancelarijskog materijala, rezervnih dijelova i potrošnog materijala za održavanje komunikacione i birotehničke opreme, putem postupka konkurentskog zahtjeva za dostavljanje ponuda, Obavještenje o nabavci broj 6759-7-1-2-3-2/21 od 01.03.2021. godine.

     

    O b r a z l o ž e n j e

     

    Postupak javne nabavke kancelarijskog materijala, rezervnih dijelova i potrošnog materijala za održavanje komunikacione i birotehničke opreme pokrenut je na osnovu Odluke predsjednika Osnovnog suda u Novom Gradu o pokretanju postupka broj 076-0-SU-21-000154 od 24.02.2021. godine, a ugovorni organ je pokrenuo postupak konkurentskog zahtjeva za dostavljanje ponuda, shodno Planu javnih nabavki za 2021. godinu broj 76-0-SU-21-000057 od 19.01.2021. godine.

     

    Portal Agencije za javne nabavke BiH je objavio Obavještenje o nabavci broj 6759-7-1-2-3-2/21 od 01.03.2021. godine.

     

    Tokom postupka javne nabavke konkurentski zahtjev za dostavljanje ponuda „Gradprom“ doo Srbac putem punomoćnika Antonić Mile advokata iz Banja Luke izjavljuje žalbu dana 03.03.2021. godine na tendersku dokumentaciju. Rješenjem Kancelarije za razmatranje žalbi BiH Filijala Banja Luka broj JN2-02-07-1-887-6/21 od 29.04.2021. godine žalba je odbijena kao neosnovana, nakon čega je nastavljen prekinuti postupak javne nabavke.

     

    Osnovnom sudu u Novom Gradu kao ugovornom organu dana 31.05.2021. godine dostavljena je obavijest od strane Suda Bosne i Hercegovine broj S1 3 U 040501 21 Fp od 27.05.2021. godine da je kod navedenog Suda pokrenut upravni spor tužbom od 25.05.2021. godine tužitelja „Gradprom“ doo Srbac protiv rješenja Ureda za razmatranje žalbi broj JN2-02-07-1-887-6/21 od 29.04.2021. godine.

     

    Komisija za javne nabavke imenovana rješenjem ovog suda broj 076-0-SU-21-000154 od 24.02.2021. godine je zastala sa postupkom dok se ne provjere činjenice koje se tiču gore pomenutog upravnog spora kod Suda BiH, budući da u određenom slučaju postoji mogućnost da Sud BiH po zahtjevu stranke posebnim rješenjem odloži izvršenje konačne odluke Kancelarije za razmatranje žalbi, da bi nakon što je Komisija za javne nabavke na pouzdan način utvrdila da ne postoje smetnje za nastavak postupka, zakazala javno otvaranje ponuda za dan 03.09.2021. godine u 12,00 časova o čemu su uredno obaviješteni ponuđači radi prisustva otvaranju ponuda.

     

    Komisija za javne nabavke Osnovnog suda u Novom Gradu sačinila je zapisnik o otvaranju ponuda od 03.09.2021. godine iz kojeg proizilazi da su zaprimljene dvije blagovremene ponude i to od ponuđača „Primaprom“ d.o.o. Banja Luka i „Defter“ d.o.o. Sarajevo, da je kriterijum za dodjelu ugovora najniža cijena, te da je ponuđač „Defter“ d.o.o. Sarajevo dostavio ponudu koja ja za ugovorni organ prihvatljivija iz razloga što je ponuđač ponudio nižu cijenu robe u odnosu na ponudu „Primaprom“ d.o.o. Banja Luka.

     

    Ugovorni organ je, na preporuku Komisije za javne nabavke, donio Odluku o izboru najpovoljnijeg ponuđača po konkurentskom zahtjevu za dostavljanje ponuda za javnu  nabavku kancelarijskog materijala te potrošnog materijala za održavanje komunikacione i birotehničke opreme broj 076-0-SU-21-000154 od 06.09.2021. godine, protiv koje Odluke je ponuđač „Primaprom“ d.o.o. Banja Luka putem punomoćnika Golubović Bogdana advokata iz Banja Luke, izjavio žalbu dana 15.09.2021. godine. Kancelarija za razmatranje žalbi BiH Filijala Banja Luka je rješenjem broj JN2-02-07-1-2602-8/21 od 14.10.2021. godine žalbu usvojila, poništila Odluku o izboru najpovoljnijeg ponuđača i predmet vratila na ponovno odlučivanje u fazu ocjene ponuda.

     

    Odlukom Komisije za javne nabavke Osnovnog suda u Novom Gradu broj 076-0-SU-21-000154 od 22.10.2021. godine poništena je Odluka o izboru najpovoljnijeg ponuđača isti poslovni broj od 06.09.2021. godine.

     

    Komisija za javne nabavke je zapisnikom broj 076-0-SU-21-000154 od 25.11.2021. godine konstatovala da je postupajući u skladu sa uputstvima datim u rješenju Kancelarije za razmatranje žalbi BiH od 14.10.2021. godine izvršila ponovni pregled i ocjenu pristiglih ponuda, te je utvrdila da je postupak javne nabavke pokrenut u februaru mjesecu 2021. godine, da je Ugovorni organ u toku postupka poštovao rokove propisane Zakonom o javnim nabavkama, da u momentu pokretanja postupka Ugovorni organ nije mogao predvidjeti da će procedura provođenja postupka javne nabavke trajati devet mjeseci zbog izjavljene žalbe na tendersku dokumentaciju i žalbe na Odluku o izboru najpovoljnijeg ponuđača te da je pred Sudom BiH pokrenut upravni spor, što je Ugovorni organ dovelo u nezavidnu situaciju jer je javna nabavka kancelarijskog materijala i drugog potrošnog materijala za održavanje komunikacione i birotehničke opreme, predviđena za jednu kalendarsku godinu. Obzirom da je utvrđeno da su raspoloživa finansijska sredstva u budžetu suda za ovu namjenu nedovoljna zbog umanjenog priliva sredstava u budžet što se nije moglo predvidjeti u vrijeme pokretanja javne nabavke, Komisija predlaže da zbog promijenjenih okolnosti nedostatka sredstava u budžetu za finansiranje započete javne nabavke, postupak javne nabavke otkaže shodno članu 69. stav 3. Zakona o javnim nabavkama BiH jer ne postoji mogućnost da će se sredstva za finansiranje predmetne nabavke obezbjediti do 31.12.2021. godine.

     

    Nalazeći utvrđenim da se javna nabavka kancelarijskog materijala te potrošnog materijala za održavanje komunikacione i birotehničke opreme odnosi na jednu kalendarsku godinu koja je na izmaku, da je postupak javne nabavke trajao devet mjeseci, da je Ugovorni organ budžetska organizacija, te da se sredstva za rad sudova obezbjeđuju u Budžetu Republike Srpske prema članu 92. Zakona o sudovima RS („Sl. glasnik RS“ broj 37/12, 44/15 i 100/17) koji reguliše finansiranje sudova, te da su finansijska sredstva u budžetu ovog Ugovornog organa nedovoljna za finansiranje predmetne javne nabavke zbog umanjenog priliva sredstava u budžet, a koji razlozi su dokazivi i isti su van kontrole Ugovornog organa i nisu se mogli predvidjeti u vrijeme pokretanja postupka  javne nabavke, to Ugovorni organ na osnovu člana 69. stav 3. Zakona o javnim nabavkama BiH („Sl. glasnik BiH“ broj 39/2014) otkazuje postupak javne nabavke.

     

    U skladu sa članom 70. stav 6. Zakona o javnim nabavkama BiH  („Sl. glasnik BiH“ broj 39/2014) Ugovorni organ će ovu Odluku objaviti na svojoj web stranici, te istu dostaviti ponuđačima.

     

     

                                                                                                              Predsjednik suda:                                                                                                                   Tatjana Radulj

     

    POUKA:

    Protiv ove Odluke dozvoljena je žalba u

    roku od 10 dana od dana dostavljanja iste

    Kancelariji za razmatranje žalbi BiH

    Filijala Banja Luka, putem Ugovornog organa.